2020

2019

2018

2017

Johannette Zomer

Johannette Zomer

Opdrachtgever: Johannette Zomer

2020 - Voor de concerten van De Toverfluit RAP neemt De Zomer Academie Zutphen de wereldberoemde ‘Zauberflöte’ van Mozart als uitgangspunt voor een nieuw operaproject. Wij verzorgen voor twee grotere zalen in Amsterdam en Utrecht de PR.
Voor de reprise van Tranen van Maria adviseren wij Johannette Zomer op het gebied van communicatie en marketing en verzorgen een deel van het uitvoering.

2019 - Ter gelegenheid van het 100-jarig kiesrecht voor vrouwen in Nederland maakte Johannette Zomer rond Internationale Vrouwendag de multidisciplinaire voorstelling Tranen van Maria. Het Stabat Matervan Pergolesi vormde de basis van dit initiatief en werd aangevuld met Sefardische en Arabische liederen, Middeleeuwse lofzangen, beeldprojecties en dans. De voorstelling stond in het teken van de verbindende rol van vrouwen.
Voor deze concerttournee in maart 2019 verzorden De Kippen het marketingcommunicatietraject: naast het genereren van vrije publiciteit ook de planning van advertenties, A0-campagnes en drukwerk, adviezen m.b.t. online advertising en social media, planning en begeleiding productie radiospot (Radio 4) en overleg met de diverse lokale betrokken partners.

2018 - In het najaar gaan Johannette Zomer & het Tulipa Consort op tournee met het programma Viva Vivaldi. Ons bureau is opnieuw gevraagd de PR te verzorgen.

2017 - Sopraan Johannette Zomer presenteerde begin 2017 in samenwerking met het Tulipa Consort Grootse verhalen uit de barok: een programma met beroemde ‘lamenterende dames’. Zomer brengt de verhalen van Dido, Olympia, Ariadne, Venus en Armide samen met haar musici over het voetlicht. Voor de concerten in Amsterdam (Engelse Kerk, 16 februari), Deventer (Synagoge, 17 februari), Brugge (Concertgebouw, 18 februari) en Doornenburg (Kasteel Doornenburg, 19 februari) verzorgden wij de free publicity.

Website: johannettezomer.com