Na de samenwerking rond het muziektheater stuk Orfeo op de vijver van Paleis Soestdijk in 2012 en 2013 is ons bureau in 2014 gevraagd om mee te werken aan een groot project van het Utrechtse theatergezelschap de Utrechtse Spelen: de theatervoorstelling Phaedra van Hugo Claus in regie van Thibaud Delpeut. Wij hebben hiervoor het marketingcommunicatieplan opgesteld en zorgden voor de uitvoering ervan. De totale advertentiewaarde van het door ons gerealiseerde resultaat van de vrije publiciteit bedroeg € 644.000,--.

Op 11 januari 2015 lanceerde de directie van de Utrechtse Spelen de nieuwe naam voor het theatergezelschap: Theater Utrecht. In aanloop hiernaar toe zijn De Kippen betrokken geweest op het gebied van planning, vrije publiciteit, off-en online communicatie.

Voor de voorstelling Een soort Hades (2015) verzorgde ons bureau de vrije publiciteit, net als voor de productie Een soort Hades (2016). Hiervoor hebben we niet alleen de vrije publiciteit rond de voorstelling verzorgd, ook hebben we diverse samenwerkingsacties uitgezet bij GGZ-instellingen in steden van de  tournee.

In het najaar van 2016 presenteerde Theater Utrecht presenteerde het indringende stuk Westkaai van Bernard-Marie Koltès, in de regie van artistiek directeur Thibaud Delpeut. Deze filmische voorstelling – met o.a. Joep van der Geest, Titus Muizelaar en Claire Bender - beleefde zijn première op 7 oktober 2016 in De Paardenkathedraal in Utrecht en ging daarna op tournee langs theaters in het land. De dernière vond plaats op 10 december 2016 in Stadsschouwburg Utrecht.

Website: Theater Utrecht