Communicatiebureau De Kippen is in 2003 opgericht. Het bureau dankt zijn naam aan musicoloog Kees Hillen (1946 - 2004). Kees was onder andere artistiek leider bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, directeur Promotie van Donemus, hoofd Klassieke Muziek bij de VARA en hoofd AVRO Klassiek. In de periode dat Kees hoofd AVRO Klassiek was, vormden Franca Klaus, Maike Gehlen en Robin Theel het Marketing & Communicatie Team van zijn afdeling. Deze kamer noemde Kees steevast "het kippenhok". Toen hij in 2003 aan de wieg van het communicatiebureau stond, kondigde Kees in brede kring aan dat "Communicatiebureau De Kippen" was opgericht. Wij hebben aan die naam niets meer willen veranderen.
Sinds 1 oktober 2021 zet Robin Theel het bureau alleen voort.


Robin Theel is 33 jaar werkzaam binnen de culturele sector en de publieke omroep. Na haar studie muziekwetenschappen aan de Rijksuniversiteit van Utrecht begon Robin haar loopbaan bij de NOS in Hilversum. Aansluitend werkte zij negen jaar bij het mooiste theater van Nederland: Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Daar verzorgde zij onder andere de externe communicatie van alle voorstellingen en het theater zelf. Bij de (toenmalige) AVRO kon zij haar liefde voor de omroep, de culturele wereld én het vak communicatie verenigen op de afdeling Klassieke Muziek. Voor Communicatiebureau De Kippen doet zij dat opnieuw.
Robin heeft zich gespecialiseerd in de opstelling en coördinatie van schriftelijke producties, het opstellen van communicatieadviezen en het optreden als sparringpartner tijdens brainstormsessies. Tekstproducties zijn volgens haar het leukste onderdeel van het vak communicatie:

 

"De uitdaging ligt voor mij steeds weer in de manier waarop je helder en origineel de boodschap van je opdrachtgever over het voetlicht brengt. Muziek en theater beleef je met hart en ziel, communicatie kun je beredeneren. Ik ben blij dat ik beide werelden dagelijks kan verenigen."