Voor sopraan Johannette Zomer heeft ons bureau verschillende opdrachten uitgevoerd tussen 2017 en 2020.
O.a. voor het programma Grootse verhalen uit de barok: een programma met beroemde ‘lamenterende dames’. In het najaar van 2018 gingen Johannette Zomer & het Tulipa Consort op tournee met het programma Viva Vivaldi waarvoor wij de PR verzorgden.

Ter gelegenheid van het 100-jarig kiesrecht voor vrouwen in Nederland maakte Johannette Zomer rond Internationale Vrouwendag 2019 de multidisciplinaire voorstelling Tranen van Maria. Het Stabat Matervan Pergolesi vormde de basis van dit initiatief en werd aangevuld met Sefardische en Arabische liederen, Middeleeuwse lofzangen, beeldprojecties en dans. De voorstelling stond in het teken van de verbindende rol van vrouwen.
Voor deze concerttournee verzorgden De Kippen het marketingcommunicatietraject: naast het genereren van vrije publiciteit ook de planning van advertenties, A0-campagnes en drukwerk, adviezen m.b.t. online advertising en social media, planning en begeleiding productie radiospot (Radio 4) en overleg met de diverse lokale betrokken partners.

Voor de concerten van De Toverfluit RAP nam De Zomer Academie Zutphen de wereldberoemde ‘Zauberflöte’ van Mozart als uitgangspunt voor een nieuw operaproject. Wij verzorgden voor twee grotere zalen in Amsterdam en Utrecht de PR. Tevens adviseerden wij Johannette Zomer rond de reprise van Tranen van Maria in 2020.

Website: johannettezomer.com