Jojanneke van de Weetering - voormalig zakelijk leider Delft Chamber Music Festival

Communicatiebureau De Kippen verzorgt sinds 2017 de marketing, communicatie en PR van het Delft Chamber Music Festival. Ik heb met diverse marketeers samengewerkt, maar niemand is zo accuraat, snel, proactief, behulpzaam en meedenkend als zij zijn. Zij vinden de juiste tone of voice voor onze doelgroep en blinken uit in de directe communicatie met de bezoekers. De Kippen ontzorgen volledig en ik hoef er niet of nauwelijks op toe te zien dat de werkzaamheden verricht worden. Daarnaast lijkt niets teveel gevraagd en denken ze ook op organisatieniveau mee, wat een grote meerwaarde is. Bovenal: een ontzettend fijne collega om mee samen te werken. Een aanrader voor iedere organisatie in de klassieke muziek! 

Yoram Ish-Hurwitz - artistiek leider Oranjewoud Festival

Van 2016 t/m 2021 werkten De Kippen met veel toewijding en succes aan de marketing en communicatie van Oranjewoud Festival. De professionaliteit, de kennis van zaken, de creativiteit en het enthousiasme die het bureau daarbij aan de dag heeft gelegd, vormt een belangrijke basis voor het grote bereik en de bijzondere uitstraling die het festival in de loop van de jaren heeft verworven. Wij hopen daar nog vele jaren van samenwerking aan toe te voegen.

Eelke Bakker - zakelijk leider Música Temprana

We hebben met Música Temprana al een aantal keren met veel plezier samengewerkt met De Kippen. Ze hebben gezorgd voor een aantal mooie resultaten voor onze projecten en hebben ons bovendien daarbij telkens op de hoogte gehouden van de voortgang.  Gedreven, inhoudelijk sterk, enthousiast én altijd bereid onze vragen te beantwoorden: we hopen dat we nog vaak met De Kippen kunnen werken!

Monique Dirven - projectleider Kunst in de Openbare Ruimte

De Kippen verzorgden in 2016-2017 de communicatie & marketing van Public Works, een kunstprogramma in de openbare ruimte van het Utrechtse Stationsgebied. Met hedendaagse beeldende kunst hadden De Kippen op dat moment nog wat minder ervaring, maar dit was nauwelijks te merken en werd ook ruimschoots gecompenseerd door hun grote professionaliteit en ervaring. De samenwerking is in alle opzichten zeer plezierig verlopen. De ingewikkelde opgave is tot een goed einde gebracht, slagvaardig en efficiënt, zeer zelfstandig én wisten precies wanneer met wie af te stemmen. De Kippen hebben een grote hoeveelheid persaandacht weten te genereren en brachten ook op social media het project continu onder de aandacht. En ook belangrijk: een gezellige, betrokken en loyale collega!

Georges Mutsaerts - directeur Wonderfeel

De Kippen hebben met hun inbreng, commitment en grote accuratesse bijgedragen aan het succes van de eerste editie van Wonderfeel.

Silvia van der Heijden - hoofd communicatie VPRO

In een bijzonder hectische periode kwam de VPRO communicatiekracht te kort om een aantal mooie nieuwe tv programma's goed onder de aandacht te brengen. Communicatiebureau De Kippen hielp ons op effectieve en plezierige wijze uit de brand. Zij namen de communicatie voor het tv-programma 'Het Groot-Brittannie van' onder haar hoede. Hoewel het programma niet eenvoudig te pluggen leek bij onze vaste contacten, zorgden De Kippen ervoor dat het programma zichtbaar aanwezig was in de landelijke dagbladen (o.a. pagina vullend artikel in het Parool) en op verschillende sites en blogs.

Dagmar Bokma - marketing & publiciteit Theater Utrecht

Communicatiebureau De Kippen heeft Theater Utrecht (De Utrechtse Spelen) in 2014-2015 ruim vier maanden ondersteund bij de voorstellingscampagne rond de theaterproductie 'Phaedra' en de campagne rondom de lancering van de nieuwe naam. De samenwerking met hen is altijd prettig. Ze zijn professioneel, met hart voor de zaak, grondig en vasthoudend. Zij zijn van het begin tot het einde uitermate betrokken en invoelend. Een plezier en succes om mee samen te werken.

Peter Ouwerkerk - zakelijk leider en producent Internationaal Orgelfestival Haarlem

Sinds 2010 verzorgt Communicatiebureau De Kippen alle PR-uitingen van het Internationaal Orgelfestival Haarlem. Zij hebben dit inmiddels 4 edities met veel verve en deskundigheid gedaan. Hoewel De Kippen zeer thuis zijn in de cultuursector, was het orgel als kunstzinnig instrument hen tot 2010 vreemd, maar op bewonderenswaardige wijze hebben zij het instrument, haar repertoire, de vaak wonderlijke bespelers ervan en de cultuur eromheen eigen gemaakt. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot een overtuigend ambassadeur van het orgel en het Haarlemse orgelfestival, wat zich vertaalt in én bewezen wordt door het feit dat De Kippen diverse media (waaronder toonaangevende dagbladen) die al jaren geen enkele interesse meer voor het orgel had, hebben kunnen bewegen er weer veel positieve aandacht aan te besteden. De Kippen beschikken over een netwerk én overtuigingskracht waarmee zij deuren open krijgt die wij als organisatoren van het festival op eigen kracht nooit hadden kunnen openen. We hopen nog vele jaren van hun diensten gebruik te kunnen maken!

Hans van Koolwijk - geluidskunstenaar

Nooit geweten dat goede publiciteit zóveel impact kan hebben... De Kippen overtuigden mij van de noodzaak om rond mijn tentoonstelling "Klank als Materie" naar buiten te treden en zetten een uitermate effectieve publiciteitscampagne op touw. We lieten duizenden prachtige vouwflyers verspreiden, maakten mooie persberichten, advertenties, een affiche en een website www.klankkaatser.nl. Dat resulteerde in interviews, ondermeer in Volkskrant en NRC, en radio- en televisieoptredens. Bezoekers stroomden toe en anderen waren jaloers op zoveel exposure. En tóch: het allerprettigst was wel de samenwerking met De Kippen. Zij hielden mij bij de les - in vier maanden vlogen er zo’n driehonderd korte mailtjes over en weer - snel, helder en hartelijk. Ik was daar buitengewoon gelukkig mee.

Benien van Berkel - toenmalig hoofd Communicatie & Marketing

De Kippen moesten in 2004 in een paar maanden tijd zo’n 35 internationale theaterproducties en concerten via alle Nederlandse media (pers, radio, televisie, internet) promoten. En anders dan hun naam doet vermoeden, geen gekakel en gefladder, maar een weloverwogen plan, gebaseerd op bereik van onze publieksgroepen, de interesses van individuele journalisten en de commerciële belangen van het festival. Resultaat: een lawine aan vrije publiciteit, van high-brow vakbladen tot Radio 2. Het Holland Festival is zeer tevreden. In 2005 zijn De Kippen opnieuw gevraagd alle PR te verzorgen.

Anna Becker - toenmalig zakelijk leider Cappella Amsterdam

Cappella Amsterdam heeft in het midden van het drukke seizoen 2012-2013 twee vaste en zeer ervaren krachten moeten missen: onze productieleider en communicatie/marketingmanager. Het was ook duidelijk dat de laatste na zijn operatie niet meer terug kon keren. Het werd voor Cappella Amsterdam onmogelijk om het probleem intern op te vangen. De Kippen leek een zeer logische en achteraf een zeer geslaagde keuze voor deze ad interim oplossing. Binnen enkele dagen werd duidelijk dat de rust in de organisatie was wedergekeerd door de enorme ervaring van Franca en Robin en hun professionaliteit. De twijfels of het tijdsbeslag voor de overgebleven medewerkers niet te groot zou zijn, waren onnodig. Uiteraard vereiste de situatie meer tijd en aandacht maar geen vraag werd overbodig gesteld. Dankzij de Kippen zijn alle geplande evenementen succesvol verlopen. De nieuwe communicatie en marketingmanager is op een uitstekende wijze door de Kippen ingewerkt en begeleid. Het was ook moeilijk om afscheid van elkaar te nemen. Professionaliteit, humor én jarenlange ervaring in de culturele sector, dát is de kracht van De Kippen." In het seizoen 2014-2015 zijn De Kippen opnieuw ruim vier maanden bij Cappella Amsterdam op kantoor werkzaam geweest.

Nelleke van Lindonk - directeur PINC

PINC 2010 is achter de rug, het is wat ons betreft een meer dan inspirerende dag geweest. Uit de reacties per mail, per kaart, per telefoon en via de Twitter blijkt dat de deelnemers ook veelal overdonderd naar huis gingen. Een conferentie organiseren doe je niet alleen, maar met veel mensen. Deze keer ook met De Kippen. Toen we in 2009 bij De Kippen kwamen om te praten of zij onze publilciteit wilden begeleiden, hadden we meteen een stevig gesprek. Hun naam, onze eigenwijsheid, de ongrijpbaarheid van PINC en de ingeslopen kleine gewoontes passeerden de revue. Wij wilden niet eerst tien vergaderingen over de analyse van ons bedrijf, maar eigen inzet en ideeën van mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Na de tweede bespreking was de ‘klik’ er. Even van te voren ‘schurken’ is nooit slecht. Nu PINC voorbij is, kunnen we alleen maar zeggen dat we heel erg blij zijn dat we met De Kippen hebben samengewerkt. Hun heldere manier van werken, hun inzet, hun ‘tegengas’, hun netheid, hun relativerende kijk op sommige zaken en hun constante enthousiasme, maakte het geheel af. Wat ons betreft op naar de volgende PINC!

Maria Hansen - toenmalig zakelijk leider Nederlandse Bachvereniging

Dankzij de inzet van De Kippen verliepen de zaken op de afdeling communicatie gedurende enkele maanden in 2006 uitstekend. Met name de PR voor de concerten van De Nederlandse Bachvereniging in deze periode verdient een compliment. Ik heb genoten van de samenwerking. Mochten er nog klussen uit te besteden zijn, dan komt er vast bij ons af en toe een kip scharrelen. Ik zal De Kippen blijven aanraden bij collega’s.

Marc Vondenhoff - toenmalig zakelijk leider Amsterdam Sinfonietta

We hebben De Kippen ingeschakeld op het moment dat we tijdelijk zonder marketingmedewerker zaten. De goede referenties die we gekregen hadden, gaven een goede verwachting, hoewel er ook de angst bestond dat ‘een bureau van buiten’ toch echt iets anders was dan een interne medewerker en de daarbij behorende betrokkenheid. Dit was echter niet het geval. De inzet van De Kippen was zeer betrokken en heeft ons veel werk uit handen genomen. Door hun inzet hebben we een aantal zaken die al waren uitgezet, kunnen continueren. Ondanks dat dit toch extra (coördinatie-) werkzaamheden op ons kantoor met zich meebracht, gaf het erg veel rust en vertrouwen dat de zaken bij De Kippen in goede handen waren. Dit bleek ook inderdaad bij de concrete resultaten.